
اسلام آباد:(خميس 17 جولاءِ 2025ع)پاڪستان پي آءِ اي کي 2020ع ۾ تحريڪ انصاف جي حڪومت جي هڪ وزير جي غير ذميواراڻي بيان جي بدلي ۾ 200 ارب رپين کان وڌيڪ نقصان ٿيو آهي، پر تاحال ڪنهن کي به نقصان پهچائڻ جو جواب ناهي. ٺهرايا ويو۔
هي بحران جون 020ع ۾ اُس وقت پيدا ٿيو جڏهن پي ٽي آءِ حڪومت ۾ شامل وزير اعظم نواز ليگ غلام سرور خان قومي اسيمبلي ۾ بيان ڏنو ته پاڪستاني پائلٽس ۾ وڏي تعداد ۾ ’جعلي‘ يا مشڪوڪ لائسنس سان گڏ پروازون شروع ٿيون. ڪر رھيا آھن، بلڪل صحيح ۽ تصديق ڪئي وئي آھي بيان ڪيل عالمي سطح تي رد عمل جو جواب ڏنو ويو آھي.
وزارت دفاع جي دفاع جي مطابق، غير ذميوار دارانه بيان بيان ڪيو ويو آهي ته انهن واقعن جا اثر تباهه ٿي ويا آهن ۽ فوري طور تي بيان ڪيو ويو آهي ته فوري طور تي برطانيه، يورپ ۽ آمريڪا پي آءِ اي جي پروازن تي پابندي لڳائي ڇڏي جنهن جي نتيجي ۾ قومي رائلائن کي 200 ارب رپيا. رپيو کان ڪروڙين رپين جو نقصان ٿيو آهي، جڏهن ته رڳو منافعي جو نقصان ئي 12.7 ارب رپيا آهي.
ان کان علاوه پاڪستان جا پاڪستاني پائلٽ ڪمنٽس مان هٿ آيا يا وري غير معينه مدت لاءِ معطل ٿي ويا، ان سان گڏ ئي پارٽيءَ جي بين الاقوامي ادائگي ۾ اضافو ٿيو جڏهن ته پاڪستان جي بين الاقوامي ادارا شامل آهن. ايوي ريسرچنگ ريگرينگ ٿي وئي ۽ سول ايوي ايشن پاور (سي اي اي) جي ساک متاثر متاثر ٿيا
هڪ اعليٰ انسانيت جو چوڻ هو ته عالمي سطح تي حساس قومي ڪو غلط انداز ۾ پيش ڪرڻ جي حوالي سان اها شاندار هئي، پر ان جي باوجود اڄ تائين ڪنهن به قسم جي ڪارروائي عمل ۾ نه آئي آهي، حڪومت طرفان انڪوائري طرف. واعدو ڪيو ته ڪڏهن منظر عام تي نه آيو ته ان ۾ ملوث فردن جو جواب به نه ڏنو ويو ته ان کي ڪو نه چيو ويو آهي ته ڪنهن به قسم جي تحقيق ڪئي هئي.
يورپي يونين جي برطانيه کان پوءِ حال ۾ ئي پي آءِ اي تي 4 پابنديون ختم ڪري ڇڏيون آهن، اس اقدام کي قومي سلامتي جي عالمي ساک ڪيمسٽري جي طرف کان هڪ مثبت پيش رفت سمجهه ۾ اچي رهي آهي ۽ ان اهم بين الاقوامي روٽس کي ٻيهر شروع ڪيو ويو آهي. توقع آهي ته نجڪاري جي عمل ۾ پي آءِ اي کي بهتر قيمت حاصل ٿي سگهي ٿي ۽ يورپ جي ملڪن تائين پهچندي هن تجارتي قدر جي ڪاررواين ۾ اعتماد ۽ سرمايو وڌندو.
جنهن وقت قومي ناڻي واري ڪمپني پنهنجي منافعي بخش پروازن جي ماليت جي تياري ڪري رهي آهي، ان وقت اهو سوال پيدا ٿيندو آهي ته ’جعلي پائلٽ لائسنس‘ اسڪينڊل جي نتيجي ۾ پاڪستان جي ڪنهن مالي ۽ ساک کي نقصان پهچائڻ جو ذميوار ڪير هو؟
0 تبصرے
Do not use vulgar language